Writing about Beema?

Please grab our press kit below and email press@beema.ae for media enquiries.

BEEMA LAUNCHES UAE’S FIRST PAY-PER-KILOMETER MOTOR INSURANCE

Beema today brings to market an innovative, first-to-region offering that will give UAE motorists up to 25% cashback on their motor insurance, based on the kilometers they drive. Beema was created following a joint innovation sprint by ENOC and BCG Digital Ventures, and in partnership with AXA Insurance.


United Arab Emirates, Dubai, 4th September 2019: Beema has today announced the region’s first pay-per-kilometer car insurance. An innovative solution for the UAE insurance market, Beema gives customers cashback after one year based on the distances they drive. If, over the course of one year, the motorist has driven less than 20,000 kilometers, they can receive up to 25% cashback. Regardless of the distance they drive, customers will never pay more than their original quote.


Beema’s story started in July 2018. As part of ENOC’s accelerator program, NEXT, and in partnership with BCG Digital Ventures, the team undertook an innovation sprint to identify disruptive digital businesses. The team observed that many motorists in the UAE were being subjected to a range of offline car insurance services that fail to specifically tailor to their individual needs. In particular, customers were faced with the same policy pricing, irrespective of how much they drove - a common problem for multi-car owners. Beema’s pay-per-kilometer model addresses this challenge, and, with a fully online experience, customers can easily obtain a quote in seconds and be fully insured within minutes.


Commenting on the launch, His Excellency Saif Humaid Al Falasi, Group CEO of ENOC stated, “In line with the UAE’s innovation agenda, we wanted to offer a service that would truly revolutionize the insurance market and have broad appeal for drivers.”


Underwritten by AXA, Beema provides the highest levels of motor protection in the Middle East. As such, it builds on and leverages the experience, security and service quality of AXA - ranked as the number one global insurance brand - to deliver truly comprehensive cover for customers. Policies with Beema also provide 24-hour accident recovery, guaranteed repairs and round-the-clock service.


Paolo Gagliardi, CEO at Beema commented, “Beema is all about convenience and value – providing customers with an insurance policy that provides full coverage and fits their lifestyle and driving habits. This offering was designed specifically with the UAE market in mind, knowing the diverse pool of driving needs we have in the country. Customers can rest assured that they are getting the best value for how much they drive as well as peace of mind that they are underwritten by AXA.”


The kilometer reading is taken annually from the vehicle’s odometer, so customers’ journeys will not be tracked by Beema. To submit an odometer reading, customers can either easily upload a Tasjeel certificate, or can be visited to record their vehicle's odometer. Cashback amounts are then based on kilometers driven.


To find out more please visit www.beema.ae


About Beema

Beema brings to market an innovative, pay-per-kilometer car insurance offering tailor made for the UAE. Beema was founded in June 2019, following a joint innovation sprint by ENOC and BCG Digital Ventures, in partnership with AXA Insurance. After a series of pilots and soft launches from May through August, it is now rolling out across the U.A.E.


To find out more visit www.beema.ae

Follow Beema on Instagram: @beema.ae

Like Beema on Facebook: @beemacarinsurance


For more information please contact:

Lejo Johnny | IPN | +971 50 453 7023 | l.johnny@ipn.ae

بالتعاون مع إينوك وبي سي جي ديجيتال فنتشر وبالشراكة مع أكسا للتأمين

بيمه تطلق تأمين السيارات الأول من نوعه في الإمارات

خدمة جديدة ومبتكرة تتيح للسائقين استرداد ما يصل الى 25% من التأمين على مركباتهم وفقاً للكيلومترات المقطوعة

دبي، الإمارات العربية المتحدة - 4 سبتمبر 2019: أعلنت ’بيمه‘ اليوم عن طرح تأمين السيارات الأول من نوعه في المنطقة والذي يمكن العملاء من الدفع عن كل كيلومتر تم قطعه، وبذلك تقدم حلاً مبتكراً في سوق التأمين بالدولة، ويسترد أيضاً عملاء ’بيمه‘ على مدار العام مبلغاً نقدياً يحسب على أساس المسافة التي يقطعونها. ففي حال قطع السائق أقل من 20 ألف كيلومتر مع نهاية العام، سيسترد مبلغاً يصل إلى 25% من تأمين السيارة. ولن يضطر العملاء لدفع مبلغ إضافي على السعر الأصلي أياً كانت المسافة المقطوعة.

انطلقت ’بيمه‘ في يوليو 2018، كجزء من برنامج مسرّع الأعمال ’نكست‘ التابع لشركة بترول الإمارات الوطنية ’إينوك‘، وبالشراكة مع ’بي سي جي ديجيتال فنتشرز‘، قام الفريق المشترك بوضع فكرة مبتكرة لتحقيق تغيير جذري في مجال الأعمال الرقمية. وقد لاحظ الفريق أن العديد من السائقين في الإمارات يضطرون للجوء إلى طيفٍ من خدمات التأمين غير المتعلقة بالسيارات، والتي لا تقدم خدمات تلائم احتياجاتهم الفردية، وهي مشكلة يواجهها، على وجه الخصوص، أصحاب السيارات المتعددة، حيث يضطرون لتسديد المبالغ نفسها بصرف النظر عن المسافة التي يقطعونها بالسيارة. وتقدم خطة التسعير المبتكرة من ’بيمه‘ حلاً لهذه المشكلة، عبر توفير تجربة رقمية بالكامل؛ ما يتيح للعملاء الحصول على السعر بسهولة وخلال ثوانٍ قليلة؛ والحصول على التأمين الشامل خلال بضعة دقائق فقط.

وفي تعليقه على الإطلاق، صرَّح سعادة سيف حميد الفلاسي، الرئيس التنفيذي لمجموعة إينوك: "تماشياً مع أجندة الابتكار في دولة الإمارات، حرصنا على تقديم خدمة تشكل تغييراً جذرياً في سوق التأمين وتلقى رواجاً واسعاً."

وتتولى ’أكسا‘ تقديم الخدمة المبتكرة من ’بيمه‘ والتي توفر أعلى مستويات حماية السيارات في الشرق الأوسط. وتعتمد ’بيمه‘ على جودة التجربة والأمان والخدمة التي تقدمها العلامة الأولى عالمياً في قطاع التأمين؛ لتوفر للعملاء تأميناً شاملاً ومتكاملاً، حيث تقدم بوليصات التأمين من ’بيمه‘ تعويضاً عن أضرار الحوادث خلال 24 ساعة، وإصلاحات مضمونة، فضلاً عن تقديم الخدمات على مدار الساعة.

بدوره، قال باولو جاجلياردي، الرئيس التنفيذي لشركة ’بيمه‘: "تتمحور أهداف ’بيمه‘ حول تحقيق الكفاءة والقيمة، إذ تقدم للعملاء بوليصة تأمين توفر لهم تأميناً شاملاً يلائم نمط حياتهم وعاداتهم في قيادة السيارات. وقد تم تصميم هذه الخدمة خصيصاً للسوق المحلي، نظراً لتنوع احتياجات سائقي السيارات في الدولة. ونحرص على تزويد العملاء بأفضل الأسعار وفقاً للمسافة المقطوعة، وراحة البال الناجمة عن استمتاعهم بتأمين ’أكسا‘ المتميز".

وتجدر الإشارة إلى أن ’بيمه‘ لن تراقب تحركات العملاء، إذ تتم قراءة عداد المسافات في السيارة سنوياً لتحديد الكيلومترات المقطوعة. ولإدراج قراءة العداد، يمكن للعملاء رفع شهادة "تسجيل" بسهولة، أو تلقي زيارة من أحد الموظفين لتسجيل قراءة العداد، ليتم بعد ذلك حساب المبلغ المستحق وفقاً للكيلومترات المقطوعة.

لمزيدٍ من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.beema.ae

لمحة عن ’بيمه‘
تطرح ’بيمه‘ خدمة مبتكرة والأولى من نوعها في سوق تأمين السيارات حيث تتيح للعملاء امكانية الدفع حسب عدد الكيلومترات التي تم قطعها، وقد تم تصميم هذه الخدمة خصيصاً لدولة الإمارات. وتم تأسيس الشركة في يونيو 2019، بعد أن وضعت شركة بترول الإمارات الوطنية ’إينوك‘ و’بي سي جي ديجيتال فنتشرز‘ فكرة مبتكرة لتحقيق تغيير جذري في مجال الأعمال الرقمية. وبعد أشهر من الأبحاث الإثنوغرافية وتحليل القطاع والتخطيط التكنولوجي ومراقبة توجهات رأس المال المغامر، وقع الاختيار على ’بيمه‘ التي شكلت فرصة قوية تستحق التنفيذ. وبعد سلسلة من الإطلاقات المبدئية والتجريبية من مايو ولغاية أغسطس، تم إطلاق هذه الخدمة في كافة أنحاء الإمارات.

لمزيدٍ من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.beema.ae
تابعوا ’بيمه‘ على إنستاجرام: @beema.ae
سجلوا إعجابكم على صفحة ’بيمه‘ على فيسبوك: @beemacarinsurance

للمزيد من المعلومات والاستفسارات الاعلامية، يرجى التواصل مع
سارة الشوا
إمباكت بورتر نوفيلي
s.alshawa@ipn.ae